Jag kanske inte riktigt har berättat så mycket om mig själv igentligen. Men nu ska jag göra det.
 
Jag heter då Emma och är född 19/12 2001. Går nu i 7an
och jag har också ett funksions hinder som är Dyslexsi och det är läs och skriv svårigheter. Man har det hela sitt liv,men man kan träna upp sig satt man inte har det så jätte jobbigt. Jag har tränat upp mej väldigt mycket så jag har nästan inga svårigheter ex Kronprinsesan Vicktoria har Dyslexsi hon med och kungen har faktiskt också det. Men jag har bara tränat som tussan ovh kämpat. Jag tror att jag ska skriva om Dyslexsi i ett eget inlägg sen.
 
Det jag också har är en tarm sjukdom som hetter IBS Det är att man har väldigt jobbigt att smält maten för tarmen vill inte riktigt det.Men på riktigr brukar man säga irritable bowel syndrome men det är på engelska. Man har inte något riktigtt namn för Ibs. Det är inte klarlagt varför man får sjukdomen.Men man brukar få det när man är 30-40 mellan kvinnor men jag har fått det när jag var 11-12.Det finns ingen medicin men man ska äta annan kost så jag kan inte äta hård smält mat, lök,starka saker ,vissa grönskar, kolsyrat ska jag hälst inte dricka för jag blir så bubblig i min mage. Ett Ibs fall är när man får otroligt ont i agen satt man nästan inte kan behärska det. Jag brukar dricka samarin och då brukar det lugna ner sig.
 
 Jag har också en hund men det är inte riktigt min jag sköter om han mest för min farbror jobbar så mycket. Han brukar vara inne hos oss och gosa.Hunden hetter Nilo jag har gjort en egen liten Kategori till honom. Jag har en mamma ,pappa och en storebror men vi har inte samma mamma, Men han är endå min bror. Han har en dotter så jag är faster. Jag bor på landet och det är sååå skönt.
 
 
Jag älskar hästar så jag kör häst på umeåker ( Det jag gör när jag säger att jag kör häst äe det trav som man kan se på tv) Så nu ska jag börja köra provlopp och det är att man kör i ett lopp med andra bara som att träna men det kommer folk och tittar på endå.
 
Det jag skulle ville bli när jag blir stor är Ambulanssjuksöterska eller orningsvakt men det kanske är lite för jobbigt. Det jag sattsar på är nog ambulansjuksöterska. 
 
Jag tycker nog att skolan är lite jobbigt för jag gillar inte engelskan och den är lite svår tycker jag. Jag har bra kompisar och allt men det är skolarbetet som är jobbigt 
 
Jag är väll en glad tjej som vill alla väll och jag gillar Hästar,Hundar. Jag har en sjukdom och ett funksions hinder. 
Hej då detta inlägg blev oerhört långt men jag skulle enså berätta lite om mig. Jag skriver ett sepparat inlägg om Dyslexsi och Ibs senare satt ni får veta mer  
Image by lenasinex (License)
 

Kommentera

Publiceras ej