Hej Alla
Nu tänkte jag att jag tar ett snack om mobbning.
 Om du blir mobbad prata med en kompis om allt sen måste du nästan prata med en vuxen satt man kan reda ut det. Jag kan tro att dem kanske  sagt till dig att dem kommer döda dig om du berättar men så är det inte dem är bara fega och ynkliga. Dem vill bara vara bäst och vara coolast i gruppen. Jag kan tro at man blir rädd men prata endå med någon. Jag tycker att alla är lika värda men jag kan förstå mångas skräck men kämpa handlar det om och om man inte har någon att prata med så måste man ha mod och försöka få kontakt med någon satt man kan prata. För i den situationen så måste man PRAT det är super viktigt. Men endå i vanliga fall tycker jag att man ska prata med sina föräldrar hur det har varit i skolan endå för det kan vara viktigt för en förälder att veta hur du har haft det. Jag pratar alltid med mina föräldrar hur jag har haft det  i skolan. Det är bra att PRATA med sina föräldrar hela tiden. För dem är ju faktiskt våra föräldrar inte bara ( Kokar m.m) utan dem MÅSTE man prata med. Jag hade utvecklings samtal och då blir det en punkt hur föräldrarna hjälper med läxan. Min mamma hjälper mig med min läxa men. Nu kom vi in på föräldrar men det gör inget egentligen för man måste ju skriva om allt som är viktigt. Jag tycker att det är viktigt att ha kompisar på skolan om man inte har det ska man sluta på den skolan och börja på någon annan skola. Man ska inte behöva förändra på sig själv utan va som man är. Vi alla är olika om alla skulle vara lika skulle det inte vara  roligt på jorden.
Men alla är olika och jag själv tycker att PRATA med förälder  och vänner eller släkt spelar ingen roll utan PRATA men någon du känner i alla fall
ALLA  ÄR FINA OCH HAR SINA EGNA EGENSKAPER. VA DIG SSJÄLV ÄR  MITT TIPS.
PUSS OCH KRAM / EMMA

Kommentera

Publiceras ej